image De bouw zoekt jou! image De veelzijdigheid van een timmerman

    Hoe kan ik de ultieme etalage creëren?

    Het consumentengedrag is de afgelopen jaren sterk veranderd. Een leuk product of een goede verkoper is niet meer voldoende in de huidige retailwereld. Het is belangrijk om een sterk winkelconcept te creëren, waardoor een potentiële klant niet meer om je heen kan. Ook is het belangrijk om de klantreis juist in kaart te brengen, zodat je de klant in elke fase van de klantreis kan prikkelen.

    Concept van de winkel

    Het concept van de winkel speelt uiteraard een grote rol in de beginfase van de klantreis. Op het moment dat het concept van de winkel niet goed genoeg is, zal de eerste indruk van de klant ook niet goed zijn en zal die dus afhaken. Bij het bedenken van het concept is het belangrijk om te weten welke doelgroep je wilt aanspreken, wat hun behoeftes zijn en hoe je dit onder de aandacht wilt brengen. Hierbij kan een goede combinatie tussen online en offline zeer bepalend zijn.

    7 seconden

    7 seconden, dat is de tijd dat je een potentiële klant kan overtuigen. In deze tijd komen ze de winkel voorbij en dan zul je de potentiële klant moeten prikkelen. Verdiep je dus goed in het creëren van de juiste etalage en het bijpassende etalagemateriaal. Kortom wat wil je de potentiële klant gaan vertellen?

    Kies de juiste verlichting

    Je wilt natuurlijk jouw etalage onderscheiden van alle anderen. Om dit kunnen doen is het belangrijk de juiste etalageverlichting te kiezen. Op het moment dat er geen voldoende licht is zal de boodschap ook nooit goed overgebracht kunnen worden. Verdiep je dus goed welk licht hiervoor het beste is. Mocht je er zelf niet uitkomen dan is het raadzaam advies in te winnen bij een expert.

    Goede service

    Het winkelconcept kan nog zo goed zijn en de potentiële klanten kunnen de winkel wel binnen blijven stromen, maar op het moment dat de klantenservice niet in orde is dan nog zullen de aankopen uitblijven. De marketing doet alleen maar het voorbereidende de werk en dat moet nog steeds door de medewerkers worden afgerond. Kortom het totaalplaatje moet compleet zijn. Wanneer dat het geval is zullen er echt aankopen gedaan worden.

     

    Related Posts
    • All
    • By Author
    • By Category